AMANCIO CORDERO MASDÉU

domingo, 20 de junio de 2010

UN DIA PERFECTE!!!!!!......PER MATAR-SE

el titol ja ho diu tot,un dia perfecte per matar-se,tocava llevar-se a les 5,10m de la matinada,per poder fer una ruta impressionant,quedem a bagà a les 7 del matí,per fer uns 190 km durant el dia,sortim direcció la pobla de lillet cap a castellar de n´hug,i ens enfilem cap al coll de la creueta,un port dur,de més de 20 km de pujada,el principi la cosa pinta bé,entre cometes,amb fred,molt de fred,però bé,anem tirant amunt i quan comencem el coll de la creueta(1920m d´altitud) comença el mal son,un vent que ens fa estar molt a la guait,amb pendents del 10% i amb el vent sembla que estiguem pujant un port del 15% con a minim,hi han moments que ni podem tirar endavant,cert,imposible i molt perillós,però al ser tot el grup,fa que pujem,si hi hagués anat sol,ni a mig camí pujo!!!,el moment fort s´ens presenta al coronar el coll,just a dalt de tot,fa que sigui impossible continuar,amb la perillositat de fer-se molt mal,impossible tirar!!!només hi han dos companys que poden passar a l´altra vertent del cim( mauri i jordi!! esteu ben bojoss..),això si,caminant i empenyen la bici,estic segur que la velocitat del vent,com a minim era de 90km/h,no havia vist mai aquest fort vent,decidim amb els altres baixar a castellar de n´hug,i contactar amb en mauri i en jordi,no podem localitzar-los,però el son continua,la baixada torna a ser moltttt perillosa....amb molt de fred,tiritant com si fós l´hivern,no sentia ni els dits ni les mans,tot em tremolava i casi ni podies baixar,la bici i jo en alguns trams ni baixavem,parem a esmorzar a la pobla de lillet a veure si ens posem a to,un cop esmorzarts,tornem a decidir a baixar a bagà i pujar el coll de pal,aqui a baix la temperatura ja s´està enfilant,arribem a bagà i comencem el coll de pal amb 20 km de pujada,deunidó,no l´havia pujat mai,i es fa dur de cullons...anem pujant tots pensant que el vent no ens tocaria gaire,però la cosa es complica casi al coronar el coll,a 2 km del cim ja es nota un altra cop el fort vent i a casi 500m del cim és imposible coronare´l,si,imposible,he intentat pujar a peu una mica però el vent em tirava cap a la vorera amb el risc d´anarme´n cap al precipici,total,toca tornar a baixar amb molt de compte i perillositat,tot era frenar i tremolar,amb ganes d´arribar al cotxe i plegar,un dia per matar-se.....
103 km recorreguts
6 hores de recorregut!!!
mitja de 17,2km/h!!!!
desnivell acumulat de 3000m!!!
buffff,fisicamnet estic molt tocat...i amb molt mal de cap.....
foto al coronar el coll de la creueta